Заради грешно самолечение с аспирин: Бум на пациенти с кръвоизливи в спешните отделения

Заради грешно самолечение с аспирин: Бум на пациенти с кръвоизливи в спешните отделения
14 Shares

Много са хората, решили да опитат самолечение вкъщи с аспирин, което впоследствие води до неприятни резултати

„Аспиринът е медикамент, който се разпространява в аптечната мрежа. Като лекарствено средство той се продава със съответната писмена инструкция. В нея е изрично посочено как трябва да се взима и какви са страничните ефекти”, обясни в ефира на NOVA д-р Красимир Орозов от ЦСМП – Дупница, по повод зачестилите случаи на пациенти, пристигнали в Спешния център в Дупница с получени кръвоизливи вследствие на грешно самолечение с аспирин вкъщи.

Според лекаря аспиринът не може да бъде определен като безобидно средство за лечение.

„Когато се злоупотреби с определено лекарство, има странични ефекти. Тези при аспирина могат да бъдат различни. При здрав човек може да предизвика раздразнение на стомашната лигавица, което да се прояви в различна симптоматика, дори и болка. Ако човек има язва, например, аспиринът може да доведе до голямо раздразнение, болка и кървене”, добави д-р Орозов.

Лекарят препоръча пациентите да се консултират със своя личен лекар преди да започват прием на определени лекарства.

Спешният център в Дупница има много заразени медици. Там лекари и медицински сестри правят всякакви жертви в името на това медицинската помощ за хората в града да я има.

„В момента отсъстват петима лекари, шест медицински специалисти, санитарка и шестима шофьори, които са с коронавирус. Натовареността е доста. Пациентите обаче са обслужени”, каза старшата сестра Йорданка Иванова.

Facebook Comments

14 Shares

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *